Træk 10 år fra din alder på 4 måneder

Gæt: Hvad kan 8 ud af 10 kunder ikke se?

80 procent af dine kunder er blinde – læs hvorfor  (– og hvorfor, det er dit problem, ikke deres …)

Kender du det her:
Du har en vare i butikken, som ikke rigtigt sælger?

En nederdel.
En kjole.
En buksedragt.
En dyr designerbrille.

Indsæt selv vare ______

Så en morgen tager du selv varen på. I butikken. Eller en medarbejder gør.

Og BOOM: Nu sælger skidtet!

Det er du selvfølgelig glad for, men har du nogensinde tænkt over, hvad den psykologiske forklaring er på, at varen sælger bedre på et menneske end på en hylde?

Ellers får du forklaringen her:

80 procent af dine kunder er blinde.

Eller forklaret på en anden måde: 8 ud af 10 af dine kunder kan ikke se, at din vare løser et problem eller dækker et behov hos dem – medmindre, du VISER det.

Uanset hvad du sælger – tøj, sko, briller, nyt hår etc. – så har du to hovedgrupper af kunder:

Gruppe 1 – dem, der ved præcis, hvad dine produkter kan gøre for ham/hende. Det eneste, der skal til for at de køber, er den rigtige pris. Hvis du fx sælger tøj, så er det den kunde, der er i stand til at hapse det helt rigtige på hylderne, kombinere det – og gå til kassen for at købe. Hun bytter sjældent, for hun har tjek på det.

Desværre udgør type 1 kun 20 % af dem, der kommer i din butik.

De resterende 80 procent skal ’uddannes’ til at forstå, at det du sælger, kan løse deres problemer og/eller dække deres behov.
tini-close-up-i-jeans-jakke

Lad os prøve at sætte et par eksempler op:

Kunde – lad os kalde hende Tove – kommer ind i din butik. Hun ved ikke rigtigt, hvad hun kigger efter, men hun ved én ting: Hun synes selv, hendes r*v er for stor. Og hun er også lidt ked af sine lår. Hun skal til fest næste lørdag. Og hun vil virkelig gerne tage sig godt ud
(for hendes ex kommer også sammen med sin nye kæreste), men hun aner ikke, hvad hun skal kigge efter.

Jo, der hænger godt nok lækkert tøj fra gulv til loft i din butik, men Tove er ikke ude efter ’endnu en ny kjole’ eller ’en chik buksedragt’. Hun leder efter at få løst et problem: At gøre stor r*v mindre. Inden lørdag, tak.

Så hvad gør du? 

A) Viser hende alle de nye festkjoler og andre muligheder?

Eller

B) Tænker ’Hov, her er en af de 80 procent, der skal uddannes til at forstå, at jeg kan hjælpe hende med hendes problem. Godt, jeg har lært at stylecoache – jeg ved lige, hvordan jeg får Tove til at gå herfra med a) det rigtige i posen og b) en wow-følelse over både min rådgivning og hendes køb.

Hvad gør du?

Min pointe er ikke, at du SKAL blive stylecoach.

Min pointe er, at du går glip af GIGANTISK meget salg, hvis du glemmer at uddanne dine kunder til at forstå behovet for det, du tilbyder.

Nej, jeg vil ikke have et par nye jeans. Jeg vil have en god røv på lørdag, så min ex synes jeg stadig er lidt lækker …

Nej, jeg vil ikke have et ny smart klipning baseret på de sidste nye tendenser fra London – jeg vil have en klipning, der gør noget godt for mit ansigt efter at jeg har taget 5 kilo på, og har fået lidt for runde kinder …

Kan du se pointen?

Spørg dig selv:

Er jeg – og mine medarbejdere – opmærksomme nok på, at 80 procent af vores kunder er blinde? Hvad koster det i tabt omsætning? Om dagen, om ugen, om året? Hvad ville det betyde for mig, hvis jeg havde værktøjerne til at uddanne mine kunder til at se det helt åbenlyse i, hvilke problemer og behov vores produkter og ydelser kan løse og dække?

Tænk over det.

Hvis du vil gøre noget ved, så er det måske nu, du skal sikre dig en plads til stylecoachuddannelsens marts-hold.

Her lærer du alt om stil, farver, typer osv – og en helt masse om psykologen bag: Hvorfor kunden køber – eller ikke køber.

Din investering i uddannelsen er kr. 21.900 – eller du kan betale i rater.

Det svarer til prisen for en annonce i et glittet magasin. Eller 2-3 annoncer i lokalsprøjten. Og effekten af den er, som du sikkert allerede selv har erfaret, ganske kortvarig. Hvis den overhovedet virker …

Du kan i øvrigt spare helt op til 4.000 kroner, hvis du tilmelder dig inden early-bird-rabatten udløber her den 9. marts.

Se mere her: www.stylewise.dk

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Træk 10 år fra din alder på 4 måneder